Kamp voorbereidingen zijn begonnen
25-01-2013
Namens de kampleiding wil ik iedereen het beste wensen voor 2013. Dat het een te gek en spetterend jaar mag worden met net zo’n top kamp als afgelopen jaar!
En kamp lijkt nog zo ver weg. We zitten in januari en Nederland zit in een griep epidemie. Ook bij mij heeft de griep toegeslagen. Met een bijholte ontsteking, een loopneus en een pak zakdoeken naast me toch maar even stukje schrijven.
Hoe staan we ervoor met kamp? Op 10 januari heeft de 1e vergadering met de kamp VL’s (Verantwoordelijk Leiders) en met topkok Jeroen plaatsgevonden. Dit is een officiële start voor kamp. We gaan kijken wie er van de leiding mee gaan op kamp en voorzichtig nadenken over de indeling van de groepen en de samenstelling van de kookstaf. De leiding gaat starten met brainstormen om weer een top kampweek in elkaar te draaien met leuke programma’s.
Wat hebben we nodig voor een zo’n topweek? Tja… even denken… Een kamp terrein, spelmaterialen, knutselmaterialen, tenten, vervoer, leiding. Ja, dat hebben we allemaal. We missen alleen natuurlijk nog: KINDEREN. Ja zonder jullie is er geen kamp.
De kampinschrijving is gestart en de eerste inschrijvingen zijn inmiddels binnen. Maar we willen natuurlijk dat zoveel mogelijk kinderen meegaan. Heb je je nog niet ingeschreven? Ga dan snel even naar de website www.don-bosco.nl en klik op het kopje “kamp”. Hier kan je je inschrijven. Wanneer is kamp? Van 06-jul-2013 t/m 13-jul-2013 is kamp in Harderwijk.
Wat staat er verder nog op het programma? Op zaterdag 2 maart gaan we kampverkennen. Dit houdt in dat we met een aantal leiding naar het kampterrein gaan om het weer even in ons geheugen op te nemen. We kunnen dan gelijk bekijken of er nog dingen verandert zijn. Ook gaan we dan een opzetje maken voor de terrein indeling.
Verder staat op zaterdag 30 maart weer de boodschappen actie op het programma. Hierbij gaan de kinderen bij de supermarkt staan en vragen dan mensen boodschappen te doen voor kamp. Denk hierbij aan lang houdbare artikelen zoals pindakaas, hagelslag, schoonmaak artikelen, toiletpapier en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Kortom we zijn nu echt begonnen. Wij als kampleiding zijn in de tussentijd ook bezig met het zoeken/regelen van een kampterrein voor 2014. Zodra daar meer nieuws over is horen jullie het uiteraard.
Als laatst willen wij ook in het bijzonder nog even twee “kamp iconen” van de vereniging nogmaals bedanken. Zoals jullie ongetwijfeld hebben gezien en gelezen is het plein voor het clubhuis omgedoopt tot het PIET EN PIETERPLEIN. Ook voor ons doen deze mannen heel veel werk met betrekking tot het onderhoud van de tenten. Geheel terecht dat deze mannen in het zonnetje zijn gezet. Dus ook namens ons, een diepe buiging voor Piet en Pieter!
De kampgroetjes van Frank, Dennis en Tim.